'/> Kisah Benar, Knorma Dan Etika Aku Tengah Mandi Mayit Tiba-Tiba Nampak Mayit Bertukar Hitam. Sehabis Ditanya Rupa-Rupanya…

Info Populer 2022

Kisah Benar, Knorma Dan Etika Aku Tengah Mandi Mayit Tiba-Tiba Nampak Mayit Bertukar Hitam. Sehabis Ditanya Rupa-Rupanya…

Kisah Benar, Knorma Dan Etika Aku Tengah Mandi Mayit Tiba-Tiba Nampak Mayit Bertukar Hitam. Sehabis Ditanya Rupa-Rupanya…
Kisah Benar, Knorma Dan Etika Aku Tengah Mandi Mayit Tiba-Tiba Nampak Mayit Bertukar Hitam. Sehabis Ditanya Rupa-Rupanya…

.com - Adapun kisah yang akan dibagikan pada kali ini memanglah benar-benar terjadi. Tiada maksud untuk membongkar malu tetapi bermaksud sebagai pengajaran buat kita tiruana semoga tidak mengalami dan melaksanakan hal yang sama sehingga mendapat azab dari Allah

Terpanggil dihati saya untuk berkongsi satu pengalaman sepanjang menguruskan jenazah. Mohon ampun dan maaf, bukanlah niat untuk mengaibkan sesiapa malah ludang kecepeh kepada iktibar dan pengajaran buat kita yang masih hidup semoga tidak melaksanakan dosa dan sesuatu yg tidak boleh ALLAH kerana akhirnya ALLAH bayar tunai tika di dunia lagi.

Nauzubillah…

Berlaku di sebuah hospital, saya disambut oleh waris arwah iaitu ibunya yang ingin memberikan sesuatu kepada saya. Ada sedikit debaran dihati saya namun demi kiprah saya perlu laksanakan tanggungtpendapat ini hingga selesai.

Menurut ibu arwah, mayit anaknya telah menukar jantina dari lelaki kepada perempuan. In Shaa ALLAH Sebelum saya dongeng kisahnya, saya akan bagi sedikit penjelasan, bagaimana menguruskan mayit seorang lelaki atau wanita muslim yang telah menjalani pembedahan penukaran jantina.

Siapa yang patut melaksanakan pengurusan jenazahnya, bagi menguruskan mayit seorang lelaki atau wanita muslim yang menukar jantina, mayit tersebut hendaklah diuruskan mengikut jantina asalnya dan diuruskan oleh warisnya atau pihak berkuasa agama.

Setelah saya bagi keterangan terperinci kepada ibunya, saya terus masuk ke bilik pengurusan mayit untuk memandikan dan mengkafankan jenazah. Saya dibantu 3 waris jenazah, ibu dan 2 orang abangnya.

3 waris mayit ini sahaja yang ada, yang lain hampir 30 orang sobat teman mayit ke tiruananya homogen sepertinya. Sebelum saya mandikan jenazah, menyerupai biasa saya akan bentangkan kain untuk di kafankan siap-siap supaya memperringan dan sepele kerja saya.

Setelah selesai, saya mengangkat mayit ke daerah mandi, saya tutup pakai kain kafan dan buka pakaiannya, alhamdulillah putih kulitnya namun perlahan lahan ke seluruhan tubuh tubuh mayit mula menghitam, sikit demi sedikit, ibu dan kakak arwah mula perasan.

Ibu arwah tidak sanggup berkata apa-apa, seperti sudah tahu apa yang akan terjadi, mengalir air mata ibu arwah sehingga saya sendiri pun mengalirkan air mata.

Saya memulakan mandi mayit dengan istinjak ( menghilangkan najis ), knorma dan watak saya istinjak mayit itu, najisnya cukup banyak, sehingga saya behenti, kerana saya rasa sudah terlalu usang saya istinjak, tetapi najisnya tidak behenti keluar.

Saya terus menyucikan mayit macam biasa, saya lihat air yang mengalir kekuningan keluar dari tubuh mayit dan yang ludang kecepeh menyedihkan keluar dari kemaluannya bisul bercampur darah dan juga ulat.

Selama itu jugalah verbal saya tiada henti memohon doa semoga ALLAH SWT meringankan azab arwah dan mememperringan dan sepelekan urusan keatas arwah semoga sanggup saya uruskan tepat yang mungkin. Perlahan lahan saya memasukkan kapas kedalam ke*malu*n mayit dengan tujuan memberhentikan pengaliran darah tadi.

Ibu mayit yang mulanya nak membantu saya untuk mandikan mayit anaknya tadi pengsan, kerana melihat kejadian itu. Saya terus mandikan mayit anaknya. Selesai saya mandikan dan wudukan jenazah, saya tutup keseluruhan tubuh mayit dengan kain kafan sebelum saya jiruskan dengan air sembilan.

Sedikit penerangan, air sembilan ini air yang dicampurkan, air kapor barus, air kayu cendana dan air sintok, air ini untuk mewangikan jenazah. Setelah simpulan saya jirus air sembilan tadi, saya bukak kain kafan tadi, sekali lagi ALLAH tunjuk kekuasaan-NYA. Jenazah kelihatan sangat reput, buah d4d4 artifasial dan bohongannya mengecut.

Selesai saya mandi dan kafankan mayit tadi, saya jemput ketiruana sobat sahabatnya tadi untuk duduk di depan jenazah, saya mengambil peluang itu untuk memmemberikan sedikit tazkirah dan hampir ketiruananya menangis.

Apa yang menyedihkan saya, tidak hingga beberapa minit mayit di angkat ke dalam van jenazah, sobat teman mayit tadi bergelak ketawa di tepi van mayit itu, tak tahulah saya apa yang di sembangkan.

ALLAH HU AKHBAR. Doa saya memperringan dan sepelean ALLAH membuka hidayah semoga mereka berubah dan memperringan dan sepelean ALLAH mengampunkan juga dosa saya dan arwah sepanjang proses pengurusan bermula hinggalah selesai.

Sekali lagi saya memohan maaf, bukanlah niat saya untuk mengaibkan sesiapa, malah ludang kecepeh kepada iktibar dan pengajaran untuk saya sendiri dan kita tiruana.

Pertukaran jantina dari lelaki kepada wanita atau sebaliknya, melalui pembedahan, ialah haram di segi syara’ menurut AL-Quran dan dipandukan Hadis.

ALLAH mencipta insan dengan sebaik-baik kejadian berbanding dengan makhluk yang lain.

Sumber : Facebook
Advertisement

Iklan Sidebar