'/> Gaji Saya Lagi Tinggi Daripada Suami, Saya Ego Baran Dan Sering Murka Suami. Apa Yang Berlaku Selepas Itu Benar-Benar Buat Saya Menyesal

Info Populer 2022

Gaji Saya Lagi Tinggi Daripada Suami, Saya Ego Baran Dan Sering Murka Suami. Apa Yang Berlaku Selepas Itu Benar-Benar Buat Saya Menyesal

Gaji Saya Lagi Tinggi Daripada Suami,  Saya Ego Baran Dan Sering Murka Suami. Apa Yang Berlaku Selepas Itu Benar-Benar Buat Saya Menyesal
Gaji Saya Lagi Tinggi Daripada Suami,  Saya Ego Baran Dan Sering Murka Suami. Apa Yang Berlaku Selepas Itu Benar-Benar Buat Saya Menyesal

.com - Ini merupakan kisah benar seorang isteri yang amat meratapi perbuatannya terhadap suami sehingga mengahalu suami dari rumah. Apa yang berlaku selepas insiden itu tidak sanggup ditarik balik.

Jom kita baca kisah ini, dan jadikanlah contoh serta pengajaran buat kita:

KISAH ISTERI EGO

Assalamualaikum readers….
Aku mintak sangat admin page ni tolong approve confession aku. Benda ni boleh dijadikan pengajaran buat isteri2 di luar sana. Moga pengalaman dan penyesalan yang saya kongsikan mungkin bisa mengelakkan rumah tangga orang lain dari kemusnahan menyerupai rumah tangga aku. Mintak maaf bila post saya panjang berjela. Aku ceritakan secara detail untuk difahami oleh tiruana.

Bismillah.

KAHWIN MUDA

Aku masih muda, 26 tahun. Berasal dari keluarga berada dan suami saya anak tunggal juga dari keluarga yang senang. Sekarang ada seorang anak. Berkahwin semasa umur 21. Salah saya sendiri saya berkahwin awal disebabkan saya terpengaruh dengan kebahagiaan dan kisah indah kawin awal orang lain. Makara bila suami saya (esok jadi ex-suami) ajak kawin saya terus bersetuju.

Padahal saya masih muda, mentah, noob, tak prepare dan tak study pun about what its like to be a WIFE. salah aku. Memang salah aku. Salah saya alasannya saya ingat berkahwin itu memperringan dan sepele, menjadi isteri solehah itu memperringan dan sepele. Sekarang saya tahu menjadi solehah tu yaitu benda paling susah saya pernah buat.

Selepas berkahwin saya teruskan pengajian saya yang bebaki setahun. Belum sempat konvokesyen saya dah bekerja. Mungkin rezeki anak masa tu. Kerja saya pulak starting dah 3k. Bagi orang yang gres grad tinggi jugak la honor aku. Suami saya pulak kerja biasa, technician. Memang honor saya lagi tinggi daripada suami aku.

ISTERI BARAN

Mula berkahwin memang kami dah problem. Aku fikir, this is normal since we dont know each other quite well. Main kawin je konon bercinta lepas nikah. Selama kami bergaduh, suami saya yang banyak sabar. Diamkan bila saya marah. Aku yang baran. Pantang salah sikit, hingga suami saya mandi usang pun saya bising. Mula berkahwin niat nak menjadi isteri solehah sangat tebal. Aku pakai manis depan suami, lemah lembut, layan suami macam raja. Ada la untuk 6 bulan pertama perkahwinan. Makin usang makin teruk perangai aku. Hari2 saya murka suami aku.

GAJI ISTERI TINGGI, EGO

Bila saya fikirkan balik dan muhasabah diri aku, kesalahan memang banyak pada aku. First, disebabkan honor saya lagi tinggi dari suami saya jadi ego. Aku rasa saya boleh hidup tanpa suami.

Sewa apartment saya yang bayar tiruana, termasuk bil, ansurans kereta, makan, minum, susu dan lampin anak. Suami saya cuma setelkan insurans anak dan yuran taska anak aku. So saya rasa i can live without him.

Tapi saya salah. Sunyi nya hidup tanpa peneman. Walaupun suami saya tak bisa dari segi kewangan, tapi suami saya penyayang sangat. Yes i can physically live without him, tapi saya tersiksa alasannya saya dah kehilangan sumber afeksi aku.

TAK PERCAYA SUAMI

Kesalahan saya kedua yaitu i never believe in him. Suami saya ni memang suka berbisness. Tapi saya tak pernah memmemberikan akidah kepada bisness dia. Aku rasa beliau menghilangkan masa dan beliau takkan berjaya buat bisness. Suami saya selalu cakap yang beliau berbisness bukan alasannya nak kaya tapi alasannya ini sunnah dan beliau nak tolong orang. Bisness suami saya pulak bisness consultant. Banyak consultation beliau cas rm20-50. Bagi saya nak sanggup untung celah mana kalau sikit macam tu. Suami saya cakap beliau nak membantu alasannya tu beliau cas murah. Dia pulak tak cukup capital untuk kembangkan bisness beliau alasannya tu bisness beliau tak bekembang. Dia tak pernah mintak saya buat loan atau mintak duit saya sesen pun untuk bisness dia.

RASA SERBA CUKUP

Ketiga saya asyik rasa macam saya yaitu isteri yang serba cukup. Aku asyik rasa sepatutnya suami saya bersyukur sanggup saya sebagai isteri. Aku boleh la dikatakan ada rupa, kurus, berkulit cerah, kerja ok dan hari2 saya masak untuk anak n suami siap bawak bekal lagi.

Bab makan memang saya jaga. Aku masak special hari2. Sepanjang berkahwin saya tak pernah bagi suami saya makan kicap n telur sahaja. Paling lekeh pun saya akan masak masak sup ayam.

Aku lupa yang tanpa suami saya yang memperringan dan sepelekan kerja saya tak mungkin saya boleh masak untuk beliau dan anak.

Suami saya yang cuci pingan, vacuum rumah, cuci dan sidai kain (aku cuma lipat je), menghilangkan sampah, sediakan susu anak, bangkit malam2 kalau anak nak susu dan macam2 lagi.

Ya saya buta. I kept saying yang apa yang suami saya buat yaitu tanggungtpendapat dia, memang patut beliau buat apa yang beliau buat. Sekarang bila dah terlambat gres saya nampak kebaikkan dia. Sumpah saya menyesal sangat sekarang.

HALAU SUAMI

Rumah tangga saya mula runtuh bila saya cek history phone suami saya aku nampak beliau google gambar lucah. Aku terus serang beliau dan masa itu lah beliau betul2 meletup kat aku. Semua beliau luahkan sedangkan sebelum ni beliau cuma bersabar dengan aku. Disebabkan ego tercabar saya pun halau beliau keluar. Thats the end of us, about a year ago. Tak pernah kami tido sebumbung selepas tu.

KEMARAHAN MEMUNCAK SUAMI

Lepas saya halau dia, beliau balik ke kampung. Parents suami saya pulak accident dalam perjalanan ambik suami saya dari stesen bas. Sampai dikala ni saya rasa bersalah sangat pada suami aku. Kematian parents beliau menjadi kemuncak kebencian beliau pada aku. Sampai dikala ni saya menagis bila teringat benda ni. Kalau tak kerana saya halau dia, beliau takkan balik kampung dan his parents might still be alive.

Bila parents beliau meningal ketiruana rumah sewa, tanah, barang kemas dan duit simpanan parents beliau yang warisi. Suami saya memang besar lengan berkuasa semangat. Dia laburkan duit pusaka untuk bisness dia. Dalam masa setahun perniagaan beliau bertambah maju. Aku cuba pujuk beliau kembali pada aku.

Bukan disebabkan beliau kaya tapi alasannya saya menyesal dengan perbuatan aku. Aku rindu sangat pada suami aku. Rindu beliau peluk saya setiap malam sedangkan saya selalu membelakangkan dia. Memang rindu pangilan “sayang” pada saya yang tak pernah lekang dari ekspresi beliau walau sekali hingga lah kami berpisah. Aku rindu beliau sangat2 Allah sahaja yang tahu. Tapi beliau dah tak ada perasaan pada aku. Pandang saya pun tak hingin.

PESANAN BUAT ISTERI LAIN

Aku berharap kalau lah ada isteri di luar sana yang memiliki ego sama dengan aku, baran sama dengan aku, buta hati sama dengan aku, sedarlah sebelum terlambat. Jagalah “ego” suami anda. Kalau rasa nak marah, ingatlah kembali kecerdikan beliau pada anda. Macam mana kita rasa diri ini bagus, suami tetap di atas.

Esok saya ke mahkamah untuk beliau lafaz cerai. Doakan aku

Sumber : facebook
Advertisement

Iklan Sidebar