'/> Awal Perkahwinan Istri Rapat Dengan Mak Dan Ayah, Tapi Sekarang Kalau Berjumpa Pun Tidak Mahu Bersalaman. Saya Terpaksa Pukul Isteri Alasannya Ialah Takut Mak Dan Ayah Kata Saya Ludang Kecepehkan Isteri !

Info Populer 2022

Awal Perkahwinan Istri Rapat Dengan Mak Dan Ayah, Tapi Sekarang Kalau Berjumpa Pun Tidak Mahu Bersalaman. Saya Terpaksa Pukul Isteri Alasannya Ialah Takut Mak Dan Ayah Kata Saya Ludang Kecepehkan Isteri !

Awal Perkahwinan Istri Rapat Dengan Mak Dan Ayah, Tapi Sekarang Kalau Berjumpa Pun Tidak Mahu Bersalaman. Saya Terpaksa Pukul Isteri Alasannya Ialah Takut Mak Dan Ayah Kata Saya Ludang Kecepehkan Isteri !
Awal Perkahwinan Istri Rapat Dengan Mak Dan Ayah, Tapi Sekarang Kalau Berjumpa Pun Tidak Mahu Bersalaman. Saya Terpaksa Pukul Isteri Alasannya Ialah Takut Mak Dan Ayah Kata Saya Ludang Kecepehkan Isteri !

.com - Cerita lelaki ini bolehlah dijadikan pengajaran buat kita tiruana semoga kejadian serupa tak menimpa kita dikemudian hari. Kerana diakibatkan oleh duduk kasus kecil, perkahwinan Dia dan istri berada di ujung tanduk. Jom kit abaca kisah sekomplitnya dibawah ini

Salam admin. Saya tahu dalam laman ini ramai perempuan. Tetapi saya pun ada kisah juga. Isteri saya ada duduk kasus sikit dengan mak, ayah dan abang sulung saya. Saya jadi serba salah, ada yang kata saya pengecut, tak tahu mendidik isteri dan macam-macam lagi.

Sebenarnya isteri saya itu sudah cukup baik. Banyak yang ia didik saya perihal agama. Sebelum kahwin, saya sembahyang tidak menentu. Selepas berkahwin, syukur solat penuh hingga sekarang. Puasa-puasa saya pun isteri saya tegur suruh ganti, yang mana masa zaman muda badung-badung dulu suka ponteng puasa.

Awal perkahwinan pun, isteri rapat dengan mak, ayah dan adik beradik saya yang lain. Dia ambil hati keluarga saya dengan belikan tudunglah, bawa pergi bershoppinglah. Saya bangga alasannya yakni ia rapat dengan keluarga saya.

Tetapi dalam tahun lepas, timbul sedikit isu alasannya yakni isteri saya menjawaban ayah saya. Saya akui keluarga saya suka mengarah-arahkan saya dan isteri. Perkahwinan kami ibarat dikawal oleh mereka. Saya tidak memiliki duduk kasus lantaran telah terbiasa. Tetapi isteri saya tak selesa.

Di depan isteri, saya masih mempertahankan keluarga saya walau apa pun keluarga saya katakan. Saya kasihan tengok isteri frustasis dan menangis. Tetapi saya tidak berani nak berkata apa-apa pada mak dan ayah. Saya sayang sangat pada mereka dan takut mereka pula kecil hati. Lagipun nanti mereka akan kata saya meludang keringhkan isteri pula.

Sejak kejadian itu, saya kerap bergaduh dengan isteri disebabkan mak, ayah dan abang saya marah-marah saya dan tuduh saya ludang keringhkan isteri dari mak sendiri. Apatah lagi dengan perangai abang saya yang suka menjadi watu api. Saya serabut sangat dan saya inginkan korelasi ibarat sebelum ini.

Isteri saya dah meminta maaf dan menghubungi mereka melalui WhatsApp, malangnya tiruana tak jalan. Bila berjumpa pun, ayah tarik tangan bila isteri bersalaman dengannya.

Baru-baru ini saya bawa isteri balik beraya. Mak suruh saya masuk ke dalam solat. Makan tiruana biar ia dengan isteri saya uruskan di luar. Bila saya keluar, tengok-tengok mak saya menangis. Saya memang pantang dengan keadaan ibarat ini, saya terus tolak kepala isteri yang pada kadab itu juga sedang bercakap di telefon. Lalu saya rampas dan baling alasannya yakni ia bersikap kurang didik dengan mak saya.

Saya tahu saya salah tetapi jikalau saya tak buat, nampak saya backup isteri saya dan mengenepikan mak dan ayah. Mak menangis memeluk saya. Bila masuk ke kereta, isteri saya kata,

"Sampai hati awak buat saya macam ini. Mak awak yang maki dan hina saya macam-macam bila awak tak ada. Bila awak keluar, ia buat drama menangis-nangis,"

Saya dah rasa lain macam tetapi saya tak mampu. Saya rasa frustasis sangat dengan kasus ini. Salah isteri saya kecil sahaja tetapi keluarga saya besar-besarkan. Tetapi saya dah tak bisa buat apa-apa.

Disebabkan kasus ini juga, saya selalu naik tangan pada isteri hingga lebam dan luka di badannya. Saya kasihan tapi saya tak tahan. Isteri saya cantik, adakala saya tak bersukur ia menentukan saya yang tiada rupa dan harga ini dari ramai lagi lelaki lain yang mahukan dia.

Sebelum ini saya berstatus duda. Perkahwinan yang kemudian tak hingga setahun alasannya yakni hal-hal begini juga. Keluarga saya masuk campur sehingga bekas isteri sengaja ada jantan lain semoga saya sakit hati dan menceraikan dia. Tak apalah, kasus itu pun sudah lepas.

Sekarang, saya memang sayang sangat pada isteri saya ini. Namun ia nekad nak pergi ke mahkamah untuk failkan tuntutan cerai dan ia juga sudah tawar hati dengan saya.

Saya akui saya dongeng perihal kasus ini kepada mak. Biasalah duduk kasus rumah tangga, tetapi saya nak mak saya faham, bukannya menyerang isteri saya.Sebaliknya mak kata isteri saya derhaka, tak melayan suami menyebarkan isteri saya betul-betul terasa. Ditambah lagi dengan ayah dan abang saya selalu menengking dan memarahi dia. 

Saya sayangkan isteri saya tetapi saya tersepit. Saya tak bisa nak bertegas dengan keluarga saya. Saya tak nak perkahwinan kedua saya ini hancur lagi kerana isteri saya ini yakni yang terbaik untuk saya. Saya diberitahu isteri yang saya akan upah peguam untuk lawan ia alasannya yakni saya tak nak lepaskan dia. 

Sekarang ia nampak lembut hati sedikit alasannya yakni saya buat tanggungjawaban saya. Saya tak pernah abaikan, saya tatang ia dengan mengasihi sebelum ini. Cuma hal keluarga saya ini yang membantutkan segalanya. Keluarga saya burukan isteri saya pada saudara mara. Isteri saya betul-betul berputus asa.

Boleh tak bagi pendapat apa yang saya perlu buat supaya kedua-dua belah pihak tidak terluka? isteri saya pun dah menyerah tetapi keluarga saya tetap berkeras hati. Saya banyak dosa dengan isteri dan disebabkan keluarga saya, isteri saya mengalami depression. Isteri saya keguguran dan rasa saya bersalah pada dia, tetapi keluarga saya tak pandang tiruana itu. Saya tahu kelemahan mereka. Saya sayangkan kedua-duanya. 

Sumber : KRT
Advertisement

Iklan Sidebar