'/> Masyaallah, Kerana Satu Ayat Ini Saintis Jepun Memeluk Islam. Jangan Lupa Kongsikan Tau !

Info Populer 2022

Masyaallah, Kerana Satu Ayat Ini Saintis Jepun Memeluk Islam. Jangan Lupa Kongsikan Tau !

Masyaallah, Kerana Satu Ayat Ini Saintis Jepun Memeluk Islam. Jangan Lupa Kongsikan Tau !
Masyaallah, Kerana Satu Ayat Ini Saintis Jepun Memeluk Islam. Jangan Lupa Kongsikan Tau !

.com - Semoga kisah benar ini bisa membuat keimanan kita kepada Allah menjadi bertambah besar. Dimana didalam kisa ini diceritakan ada seorang saintis jepun yang mendapat hidayah dari Allah dan lalu memeluk islam hanya kerana satu ayat.

Memang betul la bekerjsama hidayah itu milik Allah, dan bagi mereka yang cuba untuk cari. Kalau perasan orang yang gres peluk Islam ni kebanyakkannya memiliki fahaman agama yang ludang kecepeh mantap dari yang sudah lahir-lahir Islam. Point utamanya, yaitu “mahu mencari” dan “mahu belajar”.

Jom kita lihat sahaja dibawah ini kisah setidak ada yang kurangnya..

KEHIDUPAN SEBELUM KENAL ISLAM

Bertemu Dr Atsushi Kamal Okuda, Profesor Sistem Politik di Keio University seorang saintis, pendidik dan pendakwah Muslim dari Jepun.

Kita sering mendengar daripada orang-orang yang anti-agama kenyataan bahawa mereka hanya memerlukan sains dan Tuhan dan agama hanyalah satu mitos yang tidak disokong dengan bukti.



Namun, saintis ibarat Dr. Okuda memiliki pandangan berbeza knorma dan sopan santun dia menjalani kehidupan tanpa Tuhan dalam kehidupannya kepada kehidupan di mana dia tidak sanggup hidup tanpa bimbingan Tuhan.

Sebelum Islam, Dr. Okuda menceritakan bahawa hidupnya yaitu tidak bermoral dan kurang pengetahuan mengenai tujuan kehidupan sebenar.
Beliau berkata:

“Sebelum Islam hidup saya yaitu gasar (tiada hala tujuan, main redah halal dan haram). Sangat gasar! Jahil. Saya tidak tahu kebenarannya! ”

MULA MENCARI AGAMA YANG BENAR

Beliau melaksanakan perjalanan mencari kebenaran, berjuang dengan pertempuran akdingin dan damaiik yang panjang dengan pelbagai agama. Sehingga dia mencapai Islam dan tetapkan untuk mengkaji dengan teliti.

Knorma dan sopan santun tahun keenam kolejnya, dia memperlihatkan minat terhadap undang-undang Islam. Suatu hari knorma dan sopan santun dia berjalan, dia menemui satu kertas penyelidikan di mana matanya tertumpu kepada satu ayat, satu ayat dari al-Quran yang mengubah hidupnya selamanya.

AYAT QURAN YANG MENGUBAH KEHIDUPAN

Ayat itu yaitu ihwal bagaimana Allah membuat insan dari tanah liat. Salah satu ayat yang disebutkan di dalam surah ke 15, ayat 26 di mana Allah berfirman:

ولقد خلقنا الإنسان من صلصال من حمإ مسنون

“Dan bekerjsama Kami telah membuat insan (Adam) dari tanah liat kering (yang berasal) dari lumpur hitam yang dimemberikan bentuk.”



Knorma dan sopan santun dia meneruskan siasatan fakta ihwal Islam, dia tetapkan untuk berpindah ke Aleppo, Syria untuk meneruskan pengajiannya dan juga mempelajari bahasa Arab. Kegembiraan dan kelegaannya menjadi seorang Muslim yaitu satu rahmat yang tidak ada tandingan dengan yang lain dalam hidupnya. 

Beliau berkata:

“Pada knorma dan sopan santun itu! Saya masuk Islam. Saya percaya bahawa ini yaitu hadiah terbesar dari Allah dalam hidup saya! “.

Hari ini, Dr. Okuda menjadi inspirasi. Beliau menjadi role model bukan hanya kepada Muslim Jepun tetapi bagi tiruana orang di seluruh dunia ihwal apa yang perlu dilakukan sesudah mendapat kebenaran untuk diri mereka. Beliau bekerja keras untuk berkongsi hadiah Islam dengan orang lain.

KINI JADI PENDAKWAH DI JEPUN

Beliau berusaha dengan penuh semangat dengan rakan-rakannya di Jepun untuk mengembangkan mesej Islam di Jepun ibarat yang dia percaya – untuk menyelamatkan negara Jepun dari kehidupan tanpa Allah.

Marilah kita meminta kepada Allah untuk terus memberkati saudara Dr Kamal Okuda dan agar Allah memmemberikan banyak lagi petunjuk ihwal Islam.

Tonton kisah yang sangat memberikannspirasi dia di bawah, dijamin anda tidak akan rugi walau sesaat pun!

Video Kisah Saintis Jepun Peluk Islam


Sumber : laicikang
Advertisement

Iklan Sidebar