'/> Ibu Sembunyikan ‘Sesuatu’ Perihal Ayah. 1 Hari Saya Kemas Almari Ibu & Saya Jumpa Segala Diam-Diam Ibu. Rupa²nya Aku.

Info Populer 2022

Ibu Sembunyikan ‘Sesuatu’ Perihal Ayah. 1 Hari Saya Kemas Almari Ibu & Saya Jumpa Segala Diam-Diam Ibu. Rupa²nya Aku.

Ibu Sembunyikan ‘Sesuatu’ Perihal Ayah. 1 Hari Saya Kemas Almari Ibu & Saya Jumpa Segala Diam-Diam Ibu. Rupa²nya Aku.
Ibu Sembunyikan ‘Sesuatu’ Perihal Ayah. 1 Hari Saya Kemas Almari Ibu & Saya Jumpa Segala Diam-Diam Ibu. Rupa²nya Aku.
Assalamualaikum…..

Aku perempuan, dah berkahwin dengan seorang incredible man dan ada seorang anak lelaki super saiya.



Aku anak luar nikah hasil korelasi terlarang ibu dan seorang lelaki warga Pakistan. Aku tak niscaya lah macam mana berlaku, yang saya tahu masa tu ibu janda di tinggal kan suami dan sebulan lepas tu maut anak lelaki.

Apa yang saya boleh fikir beliau insan yang khilaf dinodai budi bulus syaitan sewaktu hilang arah kehidupan.

Cuma part yang saya kecewa, terluka dan pedih sangat saya ditipu. Sepanjang kehidupan aku, saya begitu sanjung ibu aku. Aku sangat menyebabkan beliau idola, lantaran saya rasa beliau yangg paling sayang kn saya erat dunia ni jadi ibu takkan sakit kan aku. Dari kecik saya di bagi tahu yang ayah abang saya (suami pertama ibu) tu ayah aku. Nama saya tak ber binti kan beliau lantaran beliau tak mengaku saya anak dia. Aku naïf, bila siapa-siapa tanya tu jawapan aku.

Aku benci kan beliau dari kecik hingga habis umur saya 16 tahun.Padahal beliau bukan bapak aku. Rahasia ni ibu simpan anggun je. Kakak pun tak pernah bagi tahu saya apa2. Kakak selalu jugak jumpa ayah dia. Masa tu saya mesti menangis fikir kenapa ayah tak nak jumpa saya ? bayangkan umur 8 tahun, saya curi2 ambil nombor telefon ayah abang saya tu jalan 2 kerikil pergi public phone semata2 nak dengar bunyi ayah aku. Bila beliau angkat saya senyap je, saya cuma nak dengar bunyi ayah aku.

Aku suka kemas rumah, setiap bulan saya akan kemas rumah dan alih2 perabot rumah aku. Kuasa Allah satu hari tu saya tengah alih kan almari berlaci erat bilik ibu saya macam mana tah tersalah step laci tu tiruana terkeluar dan memuntahkan macam2 Surat&dokumen. Aku kemas satu-satu hingga terjumpa surat cerai ibu. Tarikh cerai tu beza 3 tahun dr tarikh lahir aku.

Dekat situ saya dah tahu saya ditipu dan malam tu kuasa Allah jugak ibu tengok lembaga perdana. Memang setiap ahad tu rancangan favourite dia. Setepek erat dahi. Tajuk beliau “kenapa saya Bin/binti Abdullah”.

Actually saya ni tak macam budak2 wanita lain. Alhamdulillah saya tak tahu kenapa tapi fatwa saya memang agak matang dari kecik. Aku tak cepat emo, saya boleh handle situation. Kadang abang saya yang jarak umur 12 tahun dengan saya pun minta pandangan aku. So, satu hari tu saya kumpul segala kekuatan yang ada untuk tanya ibu. Dengan setenang-tenangnya saya tanya. Aku sayang ibu Aku tak nak hati beliau terguris.

Jawapan ibu (sambil menangis) beliau dir0g0l dengan anak majikan beliau warga Pakistan. Aku? tak berapa terkezut lantaran ramai orang tanya aku, saya ni keturunan ke ? arab ke? (mungkin lantaran hidung kot). Then saya tanya ibu kenapa tipu lantaran saya terkilan sangat, since saya 6 tahun hingga 16 tahun saya simpan gambar ayah abang saya bawah bantal.

Sebelum tidur mesti saya usap2 muka beliau saya cari part mana muka saya sama dengan dia. Lepastu saya cium gambar tu tiruana. Kecewa sangat part tu. Ibu kata ibu tak nak saya sedih, ibu tak nak saya rasa down dengan status aku. Kaprikornus saya faham, sikit pun saya tak murka ibu dan Aku tak tanya ludang keringh lanjut pun. Aku tak nak luka erat hati beliau bertambah.

Aku nekad lupa kan ayah aku. Dia tak patut dikenang. Bapak saya insan perangai binatang. Aku jijik dengan sebahagian diri aku. Tapi saya sakit sangat, saya kecewa sangat bila saya tahu ibu tipu saya lagi.

Kakak yang dongeng kan ni. Aku daripada korelasi suka sama suka bukan dir0g0l. Ayah saya muda 10 tahun dari ibu. Memang anak majikan ibu dan diorang di tangkap berkhalwat. Kakak cakap masa tu beliau pun ibu abaikan, ibu tengah dilamun cinta dengan ayah aku. Tu yang buat abang saya benci ayah saya dan tak nak ingat dah hal tu.

Lepas bencana tu, dua2 masuk lokap. Kes ibu ni jadi headline suratkhabar. Kakak kata beliau hingga tak nak keluar rumah lantaran malu. Dahlah ayah beliau dah ada bini baru, ibu macam tu. Dia kata beliau tertekan sangat dengan keadaan tu kalau boleh beliau tak nak dongeng erat saya tapi beliau kesian tengok aku. Tapi tulah salute erat abang sikit pun beliau tak berdendam dengan ibu.

Pasal ayah kandung aku, lepas keluar lokap diorang satu family balik negara diorang. Last sebelum beliau balik abang cakap beliau ada request nak jumpa saya tapi ibu tak bawak. Dan hingga sekarang.

Dari lepas SPM hingga kini saya ada menyimpan nak cari ayah aku. Aku tahu status saya dengan dia. Mesti ada yang kata better tak payah lantaran dari segi aturan beliau bukan ayah aku. Tapi saya sumpah saya sanggup tengok dari jauh pun cukuplah.

Hari-hari saya rindu kan ayah saya tapi Aku tak sanggup gambar kan pun muka dia. Kadang saya terasa ada orang tengah ingatkan aku,dan rasa nya sayu sangat.

Tolong, kalau ada siapa boleh komen macam mana saya nak cari dia. Aku tak ada satu detail pun pasal dia. Tak tahu nak mulakan perjalanan ni macam mana. Kejadian ni pun dah 24 tahun lepas.

Terima kasih

Kredit : Yme
Advertisement

Iklan Sidebar