'/> Buat Para Istri, Inilah Cara Tunjukan Rasa Hormat Pada Suami Berdasarkan Anutan Islam

Info Populer 2022

Buat Para Istri, Inilah Cara Tunjukan Rasa Hormat Pada Suami Berdasarkan Anutan Islam

Buat Para Istri, Inilah Cara Tunjukan Rasa Hormat Pada Suami Berdasarkan Anutan Islam
Buat Para Istri, Inilah Cara Tunjukan Rasa Hormat Pada Suami Berdasarkan Anutan Islam
Perempuan perlukan kasih saying sedangkan lelaki perlukan hormat. Nampak memperringan dan sepele, tapi bahu-membahu agak rumit. Lelaki ada keperluan untuk dihormati yang sangat berpengaruh sampai jikalau mereka dihormati, hati mereka akan jadi seolah-olah pokok yang sudah cukup disiram. Sebaliknya jikalau mereka rasa tak dihormati, mereka akan rasa murung dan ibarat dibenci.

Walaupun lelaki selalu nampak tidak sentimental atau ekspresif, tetapi sebagai pasangan hidup mereka, perempuan tetap perlu peka terhadap perasaan mereka. Hati mereka tetap boleh terluka dan ludang kecepeh susah untuk dipujuk. Cara yang anda boleh lakukan untuk tunjukkan rasa hormat;



1. Sentiasa bercakap dengan lemah lembut, tak kira berapa usang anda berdua dah berkahwin. Kalau anda boleh bercakap lembut dengan kawan-kawan anda, anda mesti boleh ludang kecepeh lembut lagi dengan suami sendiri.

2. Jangan sekali-kali menjerit, memanggilnya dengan kasar atau gunakan kata-kata kesat.

3. Jangan sindir beliau perihal isu-isu sensitive. Kalau beliau ada kekurangan atau kelemahan, jangan jadikan ia materi ketawa. Walaupun beliau tak marah, boleh jadi beliau pendamkan rasa kecil hatinya.

4. Dengar pendapatnya dan hormati permintaanya. InshaAllah anda akan dimemberikan ganjaran di dunia dalam bentuk rumahtangga yang senang dan pahala untuk di Akhirat kelak.

5. Jangan berlawan dengannya untuk tunjuk siapa yang ludang kecepeh berkuasa. Bila perempuan terlalu banyak mengarah dan agresif, lelaki akan jadi ludang kecepeh keras dan berkira. Bila anda tunjukkan yang anda hormati tugasnya sebagai ketua keluarga, beliau akan ludang kecepeh memperringan dan sepele untuk tunaikan seruan anda.

6. Tunjukkan afeksi dan rasa hormat pada keluarganya. Sekali sekala ajak mereka tiba ke rumah atau keluar bersama-sama.

7. Terima bahawa adakala beliau juga perlukan masa untuk diri sendiri atau hilangkan kehilangan logika s dengan kawan-kawan. Jangan halang, cuma pastikan senyuman anda sentiasa menanti jikalau beliau pulang.

8. Tanya pendapat beliau jikalau menciptakan keputusan penting dan hargai apa saja yang beliau katakan.

Jom kongsikan semoga tiruana perempuan tau. Semoga yang kongsikan artikel ini rumah tangganya tentram serta dimemberikan rezeki melimpah. Amin..

sumber: facebook
Advertisement

Iklan Sidebar