'/> Beli Rumah Jelek Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “Kotak” Bawah Lantai. Kalau Buka Je Terkejut Kalau Tau Ada

Info Populer 2022

Beli Rumah Jelek Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “Kotak” Bawah Lantai. Kalau Buka Je Terkejut Kalau Tau Ada

Beli Rumah Jelek Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “Kotak” Bawah Lantai. Kalau Buka Je Terkejut Kalau Tau Ada
Beli Rumah Jelek Ni. Nak Ubah Suai Terjumpa “Kotak” Bawah Lantai. Kalau Buka Je Terkejut Kalau Tau Ada
Sepasang suami isteri yang gres kahwin bangga bila sanggup beli rumah dengan harga murah. Knorma dan susila mereka hendak mula buat renovate ubah suai rumah, terjumpa “kotak pelik” bawah lantai. Bila buka je ludang kecepeh mengejutkan lagi.



BELI RUMAH USIA 50 TAHUN

Bagi sebuah rumah yang gres di beli dari orang lain, niscaya dalam rumah tersebut ada barang yang di tinggalkan oleh tuan rumah sebelumnya. Begitu juga dengan sepasang suami isteri ini yang telah menciptakan keputusan untuk membeli sebuah rumah yang mana rumah itu sudah di diami ludang kecepeh dari 50 tahun yang lalu.



Itu bermaksud rumah yang di beli ialah sebuah rumah dari semenjak berlalu dan silam lagi.

Pasangan suami isteri itu telah masuk ke dalam rumah gres mereka dan mula meninjau-ninjau daerah yang ada. Mereka agak terkejut dengan terjumpanya satu nota kecil di rumah itu di mana ada satu rahsia yang di tulis padanya.

ADA “SESUATU” DI BAWAH LANTAI

Dalam nota itu ia tertulis “Ada sesuatu berharga bawah lantai ini”.



Pasangan itu tidak teragak-agak untuk memecahkan lantai tersebut untuk mengetahui apakah benar ada sesuatu di bawahnya. Alangkah terkejut bahawa mereka terjumpa peti besi di bawah lantai itu.

Apabila di buka, kejutan mereka makin bertambah apabila terjumpa sejumlah wang, arak buatan sendiri ludang kecepeh bertahun-tahun serta ada buku dan sekeping gambar lelaki misteri di dalamnya.



Wang yang penuh dengan not 50 Dollar itu ketiruananya berjumlah sampai 50 ribu Dollar. Kotak itu juga mempunyai sekeping gambar pokok di mana belakangnya tertulis “Where one tree becomes three”..”

ADA LAGI PETA RAHSIA

Bilamana sebatang pokok bercambah menjadi tiga”. Turut ada dalam kotak itu ialah satu peta yang bertanda, kad bingo yang sudah di bundar nombor tertentu seakan-akan memmemberikan petunjuk pada harta yang lain pula.




Buku yang ada juga di muka surat 14 ada di gariskan satu ayat. Gambar lelaki misteri yang ada itu di belakangnya tertulis “Alan, aku mempunyai buku yang harus anda baca, Temanmu, Kingson”.

Menurut kedua-dua suami isteri itu ,mereka mahu semoga ketiruana barang itu di memberikankan kepada tuannya tiruanla. Pasti Alan di luar sana masih ada dan jikalau ia di jumpai, tiruana barang itu menjadi hak miliknya.

Sumber:  sempoi88
Advertisement

Iklan Sidebar